Website aanmelden bij de zoekmachines

Aanmelden bij de zoekmachines is gratis en is niet eens een vereiste om in de zoekresultaten te verschijnen. Om te beginnen komt ruim 90% van al het zoekmachineverkeer van Google, Bing, Yahoo en andere portals en websites van deze 3 grote jongens.

De overige percentages worden opgevuld door alle andere kleine zoekmachines en die hebben per stuk nog minder dan 1 % van de resultaten in handen. Waarom zou je jouw website dan willen aanmelden bij deze zoekmachines?


Yahoo!, Bing, and Google zijn de enige zoekmachines die er echt toedoen

Zoekmachines willen nog weleens websites gaan straffen die herhaaldelijk hun website aanmelden in een kort tijdsbestek, in hun ogen wordt dit gezien als spammen. Veel aanmeldservices op het internet beloven dat ze je website elke maand of elk kwartaal opnieuw aanmelden maar in feite kunnen ze een website dus meer kwaad dan goed doen.

Indien jouw website regelmatig geupdate wordt, kun je dit zelf eens in de zoveel tijd doen door uw sitemap nogmaals te versturen.

Hoe je een Google Sitemap maakt kun je hier lezen.

Een website hoef je maar 1 keer aan te melden bij de zoekmachines, alle updates gaan via een sitemap en niet via de aanmeldpagina's.

Het lastige is wel, dat elke zoekmachine een ander beleid heeft. Als nieuwkomer of onwetende webmaster kun je dit niet weten dus hou er wel rekening mee.




Betaal nooit voor het aanmelden van je website

Vaak beloven betaalde bedrijven in de advertenties dat je website aangemeld en geregistreerd wordt bij honderden zoekmachines. Je zult wel rapporten krijgen van succesvolle aanmeldingen, maar een rapport van een succesvolle registratie zul je nooit ontvangen.

Indien je regelmatig nieuwe inhoud toevoegt aan je website en je sitemap aanpast, worden je pagina's vanzelf gevonden.

Je website aan laten melden bij diverse zoekmachines voor eenmalig 20, 30 of 40 euro lijkt goedkoop maar je vult alleen iemand zijn bankrekening.

Aangemeld zijn wil niet zeggen dat je website ook werkelijk geregistreerd wordt in de zoekresultaten.



Door het gebruik van Twitter en Facebook is het tegenwoordig minder moeilijk om in de zoekresultaten gevonden te worden. Aanmelden is eigenlijk niet meer nodig maar het kan natuurlijk geen kwaad om de zoekmachines eenmalig van het bestaan van je website op de hoogte te brengen.

  • Home